| | | | | |
| | | | | | | | | | Motoren er en 1300 F på 40 HK ved 4000 rpm fra 1968 |
|
| | | | | | | | | Trænger seriøst til en kærlig hånd - har stået stille siden 1986 da bilen blev afmeldt. |
|
| | | | | | | | | Blandet andet skal den ha nyt 30 HK blæser hus, generator osv |
|
| | | | | | | | | Ved nærmere inspektion ser koblingen fin fin ud |
|
| | | | | | | | | Lettere afpillet, igang med at polere blokken . |
|
| | | | | | | | | Jaja det er nok flueknepperi - men jeg hygger mig |
|
| | | | | | | | | Nyt blik, blæserhus og andet monteret |
|
| | | | | | | | | Næææææ åhhhh hvor er den fin |
|
| | | | | | | | | Måtte ved håndkraft lave udskæringer til forvarmer rørene |
|
| | | | | | | | | Nye ventildæksler og bøjler er det også blevet til |
|
| | | | | | | | | Det er den gamle originale tændspole jeg genbruger - har bare fået en byge maling. |
|
| | | | | | | | | Indsugnings manifolden monteret |
|
| | | | | | | | | Karburatoren har været adskilt og har fået skiftet alle pakninger og membramer |
|
| | | | | | | | | Nu mangler der ikke meget |
|
| | | | | | | | | Vakum rør, tændkabler og lign. monteret |
|
| | | | | | | | | Nu er den ved at være der, generatorbælte er også kommet på |
|
| | | | | | | | | Færdiiiig - er påfyldt ny olie på motor og gearkasse. |
|
| | | | | | | | | Så har den været startet op - rar fornæmelse - er sq helt stolt af mig selv |
|
| | | | | | | | | Blev nød til at skille motoren ad igen grundet at den dryppede olie. Har skiftet alle pakninger og sat helt nye stødstangs rør i. |
|
| | | | | | | | | Ventilløfterne er synlige |
|
| | | | | | | | | Da jeg pillede toppene af, fandt jeg ud af at udstødnings ventilen i cylinder 2 var defekt, så det var held i uheld at den dryppede olie fra stødstangs røret - sjovt nok også fra cylinder 2. |
|
| | | | | | | | | Ventilløfter og topstykke. |
|
| | | | | | | | | VDO's kombineret olietryk og olie temp måler. |
|
| | | | | | | | | Mangler lige at det "nye" topstykke på så resten af delene kan monteres. |
|
| | | | | | | | | Har udskiftet alle pakninger der var, så den ikke lækker olie nogen af de steder mere. |
|
| | | | | | | | | Så er det nye Topstykke monteret, og stødstangs rørene er også skiftet ud til nye rør. |
|
| | | | | | | | | Der er kommet ny olie bundplade og filterskål på med nye pakninger |
|
| | | | | | | | | Nu drypper den ikke mere olie, mission accomplished. |
|
| | | | | | | | | Motoren har igen været startet op, justeret og kan nu holde tomgang. Justeret 0.15mm ved ventilspillerum, og 0.40mm ved platin spillerum. Den lyder rigtig godt af en 1300 ccm at være med den udstødni |
|
| | | | | | | | | Højre side af motoren, nu med nyt topstykke. |
|
|
|
|
| |
| | |
|